Усі нові шкільні твори : Тексти + метод. рекомендації. Укр. література., зарубіжна література : твори на літ. теми, твори на вільні теми, розгорнуті плани, доповіді, реферати. 5-7, 8-11 кл.

Мова: українська.Країна: УКРАЇНА.Відомості про видання: Нове вид.Вихідні дані: Х. : Веста, 2007Опис: 607 с.ISBN: 9789660824690.Класифікація: 83.3(0)Примітки про зміст: УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 5 КЛАС: Мій перший урок; Роль книги в житті людини; "Що уміти - за плечима не носити"; Моя улюблена казка; Народні перекази: (Відгук про прочитаний твір); Про улюблену казку: (Відгук про самостійно прочитаний твір); Як з'явилися проліски?: (Власна легенда); Про Фарбованого Лиса і не тільки...: (За казкою І. Франка "Фарбовании лис"); Хто ви, цар Плаксій і Лоскотон ?(3а казкою В.Симоненка "Цар Плаксій і Лоскотон"); Про Олеся (за оповіданням Григора Тютюнника "Дивак"); 6 КЛАС: Для чого потрібно вивчати твори усної народної творчості? (твір-роздум); Моя улюблена народна пісня; Співомовки Степана Руданського; "Щука" Леоніда Глібова; Якою має бути справжня людина (твір-роздум) Зустріч із письменником (твір-розповідь за літературою рідного краю); Твір-опис картини К. Білокур "Сніданок"; Твір-опис картини М. Дерегуса "Малий Тарас слухає кобзаря"; 7 КЛАС: Розмаїття українських пісень; Відгук на пісню "Заповіт" (Слова Т. Шевченка, музика Г. Гладкого); Заповіт нащадкам (за поезіями Тараса Шевченка); Захар Беркут - мудрий ватажок тухольської громади (за повістю І. Франка "Захар Беркут" ); Захар Беркут; Характеристика образу Максима; Характеристика образу Мирослави; Образ Мирослави (за повістю І. Франка "Захар Беркут" ); "Серця, огріті першою любов'ю" (За повістю І. Франка "Захар Беркут" ) Лагідний світ дитинства (за дилогією М.Стельмаха "Гуси-лебеді летять","Щедрий вечір"); Роздуми над поезією (за віршем В. Симоненка "Ти знаєш, що ти - людина?" ); Матері присвячується... (за творчістю українських поетів і письменників); Дитинство, опалене війною (за повістю Г. Тютюнника "Климко" ); Опис зовнішності людини за картиною І. Їжакевича "Мама йде!"; Твір-опис за картиною І. Їжакевича "Кріпаків міняють на собак"; Твір-опис за картиною С. В. Герасимова "Мати партизана"; Твір-опис за картиною Т. Шевченка "Автопортрет" (1840 р.); 8 КЛАС: Що дало мені вивчення байки у школі?; "Ой у лузі червона калина" (з історії стрілецьких пісень) Хижацька натура Герасима Калитки (за п'єсою І. Карпенка-Карого "Сто тисяч" ); Поет - друг і захисник народу (за поемою Лесі Українки "Давня казка" ); Роль поета і поезії в суспільстві (За поемою Лесі Українки "Давня казка"); Воля й любов - дві стихії оповідання М.Коцюбинського "Дорогою ціною"; Мої враження від вірша В. Самійленка "Українська мова"; Проблема вірності людини рідному краю, відданості своїй нації у поемі М. Вороного "Євшан-зілля"; Проблема історичної пам'яті народу в поемі М. Вороного "Євшан-зілля"; Відгук на збірку Миколи Побеляна "Сніги на двох" (з літератури рідного краю); Твір-опис за картиною 0. Мурашка "Похорон кошового" 9 КЛАС: Весілля - важливий складник народної культури; Втілення в народній драмі мудрості та поетичності українського народу; "Велесова книга" - найдавніша літературно-історична пам'ятка прадавніх українців; Зачерпнімо мудрості зі світової давньої скарбниці (Про найдавнішу перекладну світську літературу); Моральні уроки Біблії; Природа в "Слові о полку Ігоревім"; Художня майстерність невідомого автора у "Слові о полку Ігоревім"; Образ автора "Слова о полку Ігоревім"; "Слово о полку Ігоревім"- велична пам'ятка літератури "Київської Русі"; Образ князя Ігоря у поемі "Слово о полку Ігоревім"; Образ Руської землі у поемі "Слово о полку Ігоревім"; Образ Ярославни у поемі "Слово о полку Ігоревім" "Слово о полку Ігоревім" - велична пам'ятка культури нашого народу; Козацькі літописи - правдиві свідки історії й давньої літератури; Давньоукраїнська драматургія та поезія як джерела розвитку жанрів; Творчість перших письменників Київської Русі Володимира Мономаха та Іларіона; ІВАН ВИШЕНСЬКИЙ: Доповідь про письменника; Паростки художньої літератури в полемічній літературі; Патріотизм творчості Івана Вишенського; ГРИГОРІЙ САВИЧ СКОВОРОДА: Доповідь про письменника; Педагогічні погляди Г. Сковороди; Уславлення найвищих якостей людини у творчості Г.Сковороди; Образи природи у творчості Г. Сковороди; Для чого нам потрібна творчість Г. Сковороди сьогодні? Філософські роздуми Сковороди про людське щастя; Творчість Г. Сковороди як відображення народних ідеалів і прагнень; Велич і безсмертя Г. С. Сковороди; ІВАН ПЕТРОВИЧ КОТЛЯРЕВСЬКИЙ: Доповідь про письменника; Що таке щастя і як його розуміють персонажі п'єси І.Котляревського "Наталка Полтавка"; Новаторський характер п'єси І. Котляревського "Наталка Полтавка"; Пісня як відображення характерів героїв у п'єсі І. П. Котляревського "Наталка Полтавка"; Любов Возного - почуття щире чи корисливе?; Душевна краса Наталки у п'єсі І. П. Котляревського "Наталка Полтавка"; Історичні передумови написання поеми І. П. Котляревського "Енеїда"; Народознавство у поемі І. Котляревського "Енеїда" Народний гумор та сатира у поемі І. Котляревського "Енеїда"; Героїчний подвиг Низа та Евріала (за поемою І. Котляревського "Енеїда"); Як І. Котляревський творить характери своїх героїв?; ГРИГОРІЙ КВІТКА-ОСНОВ'ЯНЕНКО: Доповідь про письменника; Зображення життя і побуту українського селянства в повісті Г. Квітки-Основ'яненка "Маруся"; Маруся - моя улюблена героїня повісті Г. Квітки-Основ'яненка; Чи є місце Марусям у сучасному світі? (За повістю Г. Квітки-Основ'яненка "Маруся" ); Риси сентименталізму та реалізму в повісті Г. Квітки-Основ'яненка "Маруся"; Поєднання реального і фантастичного в повісті Г. Квітки-Основ'яненка "Конотопська відьма"; Сміхова стихія повісті "Конотопська відьма" Чому п'єса Г. Квітки-Основ'яненка "Сватання на Гончарівці" до цього часу популярна?; ТАРАС ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО: Доповідь про письменника; Шевченко - це народ, і як народ, він буде вічно жити; Зображення величі і краси козацької звитяги у творчості Т. Шевченка; Осмислення історичної долі козацтва у творчості Т. Шевченка; "...І перед нею помолюсь, мов перед образом святим тієї матері святої" (Образ матері в творах Т. Шевченка); Жіночі образи в поезіях Т. Шевченка; Моральні уроки Катерини і Ганни сучасним читачам (За творчістю Т. Шевченка); Мрії Тараса Шевченка про майбутнє України; Ідея національного духовного відродження у творчості Т. Шевченка ПАНТЕЛЕЙМОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ КУЛІШ: Доповідь про письменника; "Чорна рада" П. Куліша - перший український історичний роман; Ідея соборності та незалежності України і проблема ролі державного діяча в історії (за романом П. Куліша "Чорна рада"); Утвердження загальнолюдських цінностей у романі П. Куліша "Чорна рада"; Національний характер українців у романі П. Куліша "Чорна рада"; Історичні джерела роману П. Куліша "Чорна рада"; МАРКО ВОВЧОК: Доповідь про письменницу; Прагнення народу до волі у повісті Марка Вовчка "Інститутка"; Порівняльна характеристика Устини і панночки (за повістю Марка Вовчка "Інститутка") Чого кріпачка Устина може навчити людей високого соціального стану та наших сучасників?; Антикріпосницька спрямованість повісті Марка Вовчка "Інститутка"; 10 КЛАС: Звеличення історичної постаті Богдана Хмельницького у фольклорних та літературних творах; Чому вивчення літератури починається з усної народної творчості?; ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ: Доповідь про письменника; Зображення народного життя, побуту і звичаїв та обрядів українців у повісті І. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"; Кайдаші - типові представники українського селянства пореформеного періоду, носії національного характеру; Сім'я як осередок суспільства (За повістю І. С. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я") Внутрішнє прагнення Кайдашів утвердити себе господарями на землі; Художня майстерність повісті і. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"; Згубний вплив приватної власності на людину (за повістю І. С. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"); Природа сміху у "Кайдашевій сім'ї" І. Нечуя-Левицького; " Кайдашеві звички " в сучасному житті; ПАНАС МИРНИЙ: Доповідь про письменника; Чіпка - не бунтар, а злодій? (за романом Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" ); Дитинство Чіпки - основа його бунтарства (за романом Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"); Зображення покріпачення України у романі Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Жіночі образи у романі Панаса Мирного " Хіба ревуть воли, як ясла повні?"; Сатиричне зображення експлуататорів у романі П. Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"; ІВАН КАРПОВИЧ ТОБІЛЕВИЧ: Доповідь про письменника; Комедія І. Карпенка-Карого "Хазяїн" - видатне досягнення української драматургії XIX століття; Чи є сила, що протистоїть пузирям? (за комедією І. Карпенка-Карого "Хазяїн"); Новаторство І. Карпенка-Карого-драматурга; Образ Пузиря у комедії І. Карпенка-Карого "Хазяїн"; ІВАН ЯКОВИЧ ФРАНКО: Доповідь про письменника; Співзвучність поезії І. Франка з народнопісенною творчістю; Провідні мотиви лірики І. Франка; "Золоте зерно" ідей у поезіях І. Франка Відображення прагнення народу до національної самостійності, до волі у поемі І. Франка "Мойсей"; Розкриття проблеми "вождь і народ" у поемі І. Франка "Мойсей"; Трагедія закоханого серця у збірці І. Франка "Зів'яле листя"; Боротьба справедливості з жорстокістю і насильством у повісті І. Франка "Перехресні стежки"; Зображення чиновництва, шляхти і поміщиків у повісті І. Франка "Перехресні стежки"; Хто в кого украв щастя? (за драмою І. Франка "Украдене щастя"); ПАВЛО АРСЕНОВИЧ ГРАБОВСЬКИЙ: Доповідь про поета; Життєвий і письменницький подвиг П.Грабовського; Поетичне вираження одвічного прагнення українського народу до волі в поезії П. Грабовського Образи борців за волю народу в поезії П. Грабованого; Інтимна лірика П. Грабовського; МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ КОЦЮБИНСЬКИЙ: Доповідь про письменника; Ідея служіння митця народові в новелі М.Коцюбинського "Intermezzo"; Єдність природи і людини (за повістю М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"); Осмислення філософських категорій життя і смерті на сторінках цовісті М. Коцюбинського "Тіні забутих предків"; Проблематика повісті М. Коцюбинського "Тіні забутих предків"; Карпатські Ромео і Джульєтта" (за повістю М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"); Фольклорна історія народу як джерело повісті М. Коцюбинського "Тіні забутих предків"; ЛЕСЯ УКРАЇНКА: Доповідь про поетесу Ідея служіння митця народові утворчості Лесі Українки; Сила духу Лесі Українки (3а поезією "Contra spem spero!"); Ідея гармонії людини й природи (За драмою-феєрією Лесі Українки "Лісова пісня"); Образ Лукаша в драмі-феерії Лесі Українки "Лісова пісня"; Жіноча доля як уособлення трагедії рідного краю у драмі Лесі Українки "Бояриня"; У чому трагізм життя Степана? (за драмою Лесі Українки "Бояриня" ); Проблема національної історії через призму образів героїв поеми Лесі Українки "Бояриня"; Безсмертна Леся Українка; ВАСИЛЬ СТЕФАНИК: Доповідь про письменника; Тема патріотизму в новелі В. Стефаника "Сини"; Гуманізм новел В. Стефаника; Роздуми над сенсом життя у творах Василя Стефаника Герої новел Василя Стефаника; Символічність образу камінного хреста в новелі В.Стефаника "Камінний хрест"; "...Україні потрібні її діти..." (За новелою В.Стефаника "Марія"); ОЛЬГА ЮЛІАНІВНА КОБИЛЯНСЬКА: Доповідь про письменницю; Мої враження від повісті О.Кобилянської "Людина"; Образ Олени Ляуфер (за повістю О.Кобилянської "Людина"); Стефан Лієвич - образ "нової людини" в українській літературі (за повістю О.Кобилянської "Людина"); Осуд обмеженості, лицемірства, кар'єризму, міщанства у повісті О. Кобилянської "Людина"; Духовні орієнтири в повісті Ольги Кобилянської "Земля"; ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ: Доповідь про письменника "З журбою радість обнялась..." (за творчістю Олександра Олеся); Жанрова і тематична розмаїтість лірики Олександра Олеся; СТЕПАН ВАСИЛЬЧЕНКО: Доповідь про письменника; Загублений талант (за повістю С.Васильченка "Талант"; Художнє осмислення загальнолюдських цінностей у повісті С. Васильченка "Талант"; Художня майстерність С. Васильченка у повісті "Талант"; ВОЛОДИМИР КИРИЛОВИЧ ВИННИЧЕНКО: Доповідь про письменника; Володимир Винниченко - майстер психологічного аналізу; Показ зрушень у селянській свідомості в оповіданні В.Винниченка "Салдатики!!"; Щастя як проблема буття (за оповіданням В.Винниченка "Момент") "Нема, пропав, помер гріх" (за п'єсою В. Винниченка "Гріх" ); Творча індивідуальність митця (В.Винниченко); Особливості ранньої прози В.Винниченка; ПАВЛО ГРИГОРОВИЧ ТИЧИНА: Доповідь про поета; Глибина і щирістьпочуттів закоханості, вірності, світлої радості у віршах П.Тичини; Мотиви ранньої лірики П. Тичини; Інтимна лірика П. Тичини; Майстерність зображення настроїв людини у збірці П. Тичини "Сонячні кларнети"; МАКСИМ ТАДЕЙОВИЧ РИЛЬСЬКИЙ: Доповідь про поета; Людина і природа у творчості М. Рильського; ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ СОСЮРА: Доповідь про поета; Інтимна лірика В. Сосюри; Особливості художнього вираження людського почуття в інтимній ліриці В. Сосюри 11 КЛАС: МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ: Доповідь про письменника; Трагізм життєвої долі М. Хвильового та його героїв; Особа автора у новелі М. Хвильового "Я ('Романтика)"; Жінка у пореволюційному суспільстві (за оповіданням М. Хвильового "Сентиментальна історія" ); ОСТАП ВИШНЯ: Доповідь про письменника; Чим мені сподобалися твори Остапа Вишні?; Остап Вишня. "Моя автобіографія"; ВАСИЛЬ БАРКА: Доповідь про письменника; Осмислення історичної долі українського народу в період голодомору 1932-1933 рр. у романі В. Барки "Жовтий князь"; Мирон Катранник - ідеал селянина і людини (за романом В. Барки "Жовтий князь" ); Образи "жовтого князя" та його прибічників (за романом В.Барки) Жінки- берегині роду в романі В. Барки "Жовтий князь"; Проблема молоді в романі В. Барки "Жовтий князь"; ЮРІЙ ЯНОВСЬКИЙ: Доповідь про письменника; Тема громадянської війни в романі Ю. Яновського "Вершники"; Художня своєрідність роману Ю.Яновського " Вершники "; Трагедія роду Половців і трагедія України (за романом Ю. Яновського "Вершники" ); "Тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду" (Ю. Яновський); Українські звичаї і обряди, побут у романї Ю.Яновського "Вершники"; Що за "лист у вічність" послав листоноша? (за романом Ю. Яновського "Вершники"); ВАЛЕР'ЯН ПЕТРОВИЧ ПІДМОГИЛЬНИЙ: Доповідь про письменника Проблема сенсу людського буття в романі В.Підмогильного "Місто"; МИКОЛА КУЛІШ; Доповідь про драматурга; У чому секрет нетлінного успіху п'єси М. Куліша "Мина Мазайло"?; Значення п'єси М. Куліша "Мина Мазайло" вчора і сьогодні; Художнє втілення проблеми українізації у комедії М. Куліша "Мина Мазайло"; Любов до рідної мови і боротьба за її чистоту у п'єсі М. Куліша "Мина Мазайло"; ІВАН КОЧЕРГА: Доповідь про драматурга; Сюжетно-композиційні особливості п'єси І. Кочерги "Ярослав Мудрий"; Моральні цінності, ідеали наших предків (за драмою І.Кочерги "Ярослав Мудрий"); "Ярослав Мудрий" І.Кочерги - художнє втілення ідеї незламності народного духу, любові й відданості своїй вітчизні "Вищих я не відаю скарбів, ніж мирний труд і щастя в мирнім домі"(за драмою І.Кочерги "Ярослав Мудрий"); Лист до князя Ярослава Мудрого; ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКО: Доповідь про письменника; Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Сповідь душі митця у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Життєва правда і романтизм у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Природа у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Засудження війни у кіноповісті О. Довженка "Україна в огні"; Моє ставлення до образу Олесі з кіноповісті О. Довженка "Україна в огні" Трагедійний образ України в кіноповісті О. Довженка "Україна в огні"; Художня майстерність автора у кіноповісті "Україна в огні"; Образ автора у "Щоденнику" 0. Довженка; "Щоденник" О. Довженка - вражаючий документ трагічної доби; УЛАС САМЧУК: Доповідь про письменника; Розкриття духовної краси селянки-трудівниці у романі У. Самчука "Марія"; Тема колективізації та голодомору у романі-хроніці У.Самчука "Марія"; Філософське осмислення тисячолітніх сімейних традицій у романі Уласа Самчука "Марія"; Проблеми людської гідності та національної самосвідомості у статті Уласа Самчука "Нарід чи чернь"; ФЕОДОСІЙ СТЕПАНОВИЧ ОСЬМАЧКА: Доповідь про письменника Оригінальність світосприймання Тодося Осьмачки (за повістю "Старший боярин"); ІВАН БАГРЯНИЙ: Доповідь про письменника; Які гріхи спокутував Григорій Многогрішний (за романом І. Багряного "Тигролови"); Жанр пригодницького роману в інтерпретації І. Багряного (за романом "Тигролови"); Природа і людина в романі І. Багряного "Тигролови"; Художня майстерність І. Багряного в романі "Тигролови"; Гнівний осуд тоталітарного режиму в романі І. Багряного "Тигролови"; Про лицарську любов і дівоче серце ( тема кохання в романі І. Багряного "Тигролови"); АНДРІЙ МАЛИШКО: Доповідь про поета; Людська доля та любов до рідної землі у творчості А. Малишка; Вірші А. Малишка, що стали піснями Доля людини на рідній землі у поезіях А. Малишка; ОЛЕСЬ ГОНЧАР: Доповідь про письменника; Собор як символ духовної краси людини в однойменному романі Олеся Гончара; Ідея духовного багатства людини в романі О. Гончара "Собор"; "Моя душа - це храм чи купа цегли?" (зароманом О. Гончара "Собор"); Володька Лобода в наші дні; Гуманістичні тенденції в новелах О. Гончара; Мої роздуми над творами Олеся Гончара; ПАВЛО ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ: Доповідь про письменника; Софія Київська - символ духовного надбання українського народу (за романом Павла Загребельного "Диво"); ВАСИЛЬ СИМОНЕНКО: Доповідь про поета; Я хочу правді бути вічним другом і ворогом одвічним злу (За творчістю В. Симоненка) Уроки справжньої любові (за творчістю В. Симоненка); Я б побажав тобі когось отак любити, як я тебе люблю...(за поезією В. Симоненка) ; Образ України в поезії В. Симоненка; "Ти знаєш, що ти - людина?" (В. Симоненко); "Я воскрес, щоб із вами жити..." (В. Симоненко); ДМИТРО ПАВЛИЧКО: Доповідь про поета; Інтимна лірика Дмитра Павличка; "Червоне - то любов, а чорне - то журба" (за творчістю Д. Павличка); "О рідне слово, хто без тебе я?" (Д. Павличко); ОЛЕКСІЙ КОЛОМІЄЦЬ: Доповідь про драматурга; " У всьому, у малому й великому, єдиний порадник - правда!" (за п'єсою О. Коломійця "Дикий Ангел"); Проблема батьків і дітей у п'єсі О. Коломійця "Дикий Ангел"; Болючі проблеми сучасності у п'єсі О. Коломійця "Дикий Ангел" Художня майстерність О. Коломійця і новаторство п'єси "Дикий Ангел"; ЮРІЙ МУШКЕТИК: Доповідь про письменника; Образ жінки-трудівниці Ганни Розсохи (за оповіданям Ю.Мушкетика "Суд"); Недоспівана пісня Ганни Розсохи (за оповіданням Ю.Мушкетика "Суд"); ЛІНА КОСТЕНКО: Доповідь про поетесу; Художнє осмислення загальнолюдських цінностей у творчості Ліни Костенко; Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси і таланту українського народу в однойменному романі Л. Костенко; Поетизація моральних цінностей українського народу в образі Марусі Чурай (за однойменним твором Л. Костенко); Образ України у романі Л. Костенко "Маруся Чурай"; Образи матерів у романі Л. Костенко "Маруся Чурай" Мова роману Л. Костенко "Маруся Чурай"; Порівняльна характеристика Вишняків і Чураїв у романі Л. Костенко "Маруся Чурай"; Проблема історичної та художньої правди в романі Л. Костенко "Маруся Чурай"; ГРИГІР ТЮТЮННИК: Доповідь про письменника; Вічна загадка любові (за оповіданням Григора Тютюнника "Зав'язь"); Духовний світ простої людини в новелі Григора Тютюнника "Три зозулі з поклоном"; Проблеми українського села середини XX століття крізь призму оповідання Григора Тютюнника "Оддавали Катрю"; ВАСИЛЬ СТУС: Доповідь про поета; Шлях на Голгофу (про долю Василя Стуса); "Народе мій, до тебе я ще верну..." (В. Стус); Особливості поетичної мови Василя Стуса Філософічність у творах Василя Стуса; ІВАН ДРАЧ: Доповідь про поета; Художній світ Івана Драча; Екологія моральності чи моральність екології?; (Роздуми над твором І. Драча "Чорнобильська мадонна"); Образи поеми І. Драча "Чорнобильська мадонна"; Вселюдська трагедія та її осмислення у поемі І. Драча "Чорнобильська мадонна"; "Я землі належу. Весь. До дна" (І. Драч); БОРИС ІЛЛІЧ ОЛІЙНИК: Доповідь про поета; Кревний зв'язок людини з природою у поемі Б. Олійника "Крило"; ЄВГЕН ФИЛИМОНОВИЧ МАЛАНЮК; Доповідь про поета; Питання національної свідомості та національної гідності у творчості Євгена Маланюка; Своєрідність художньої антитези у збірці Євгена Маланюка "Стилет і стилос" "Розтоптані пелюстки" Євгена Маланюка; ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА: 5 КЛАС: Народної мудрості джерело (Твір на тему прислів'я): Уславлення людських чеснот у казці братів Грімм "Пані Метелиця"; Навіщо відьмі помело; Роль народної казки у вступі до поеми О. С. Пушкіна "Руслан і Людмила"; Якщо у серце попадають скалки дзеркала троля (за казкою Г.Х.Андерсена "Снігова королева"); Хто сильніший за Снігову королеву? (за казкою Г. К.Андерсена "Снігова королева"); Друзі Мауглі; Мауглі - вихованець джунглів (за однойменною казкою Р. Кіплінга); Радісний світ дитинства (За романом Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра"); Сонячний світ дитинства в романі М. Твена "Пригоди Тома Сойєра" 6 КЛАС: Спільне та відмінне байки І. Крилова "Вовк та ягня" та однойменної байки Езопа; У чому секрет довголіття байки?; Смисл назви повісті Ч. Діккенса "Різдвяна пісня у прозі"; Ебінізер Скрудж - головний герой "Різдвяної пісні у прозі" Ч. Діккенса; Гімн звичайній людині-трудівнику, силі її характеру і витримці у романі Д. Дефо "Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо"; Особливості пригодницького роману Ж. Верна; Чи хотів би я, щоб моїм другом став Дік Сенд із роману Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан" ?; 7 КЛАС: Історія Англії очима видатного романіста В. Скотта (за романом "Айвенго"); Порівняльна характеристика Айвенго і Річарда Левове Серце (за романом В. Скотта "Айвенго") Порівняльна характеристика Ровени та Ребекки (за романом В. Скотта "Айвенго"); Україна і народ у повісті М. Гоголя "Тарас Бульба"; Тарас Бульба - народний герой (за однойменною повістю М. Гоголя); Порівняльна характеристика Остапа та Андрія (за повістю М. Гоголя "Тарас Бульба" ); Патріотизм балади Р. Л. Стівенсона "Вересковий мед"; Чим приваблює мене знаменитий детектив Шерлок Холмс?; 8 КЛАС: Міф про Прометея та його відтворення в трагедії Есхіла "Прометей закутий"; Що я відкрив для себе в давньокласичній східній поезії? (На прикладі творів Омара Хайяма та Нізамі Гянджеві); Гуманістичний пафос поеми Ш. Руставелі "Витязь в тигровій шкурі" Краса і щирість людських почуттів у ліриці Петрарки; Гротеск і гіпербола в романі Ф. Рабле "Гаргантюа і Пантагрюель"; Трагедія і торжество кохання (за трагедією В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта"); Трагічне і комічне в образі Дон Кіхота (за романом М. де Сервантеса "Дон Кіхот" ); Дон Кіхот і Санчо Панса як уособлення двох життєвих позицій; "Вічні образи" у світовій літературі; Вірність ідеалам справедливості та гуманізму у творах епохи Відродження (М. Сервантес "Дон Кіхот" і В Шекспір "Ромео і Джульєтта"); Природа у хоку японського поета Мацуо Басьо; Літературна балада у творчості поетів-романтиків світу XVIII-XIX століть; Утвердження цінності людського життя в баладі Ф. Шиллера "Рукавичка" Контраст потворного і прекрасного у творі Гофмана "Малюк Цахес"; Конфлікт ліричного героя з реальністю в ліриці Г. Гайне; Тема кохання у поезіях Гайне; Філософське осмислення єдності природи і людини в "Кримських сонетах" А. Міцкевича; Краса природи в ліриці С. Єсеніна; Чим мене приваблюють танка Ісікави Такубоку?; "Найголовнішого очима не побачиш" (за філософською казкою Аишуана де Сент-Екзюпері "Маленькии принц" ); Морально-філософський зміст казки "Маленькии принц" А. де Сент-Екзюпері; 9 КЛАС: Священні книги народів світу як пам'ятки світової культури (Тези до виступу з проблем твору) Ахілл і Одіссей як уособлення мужності і відваги, людського розуму за "Іліадою" та "Одіссеєю" Гомера); Поема Вергілія "Енеїда" як літературна обробка римських легенд про троянця Енея; Алегоричний зміст і гуманістичне спрямування "Божественної комедії" Данте; "Торгує той дрібними почуттями, Хто серце всім на показ відкрива" (В. Шекспір); Філософська глибина та гуманістична наснага трагедії Шекспіра "Гамлет"; Сонети - це ключ, котрим Шекспір відкрив своє серце (У.Вордсворт); Гамлет - ідеальний герой свого часу; Вічність проблем трагедії "Гамлет", або чим близький Гамлет сучасній людині?; Проблематика та художні особливості комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич" Над чим сміється Мольєр у комедії "Міщанин-шляхтич"?; Художня своєрідність класицистичної драми; Висока трагедія як провідний жанр літератури класицизму; Що висміює Мольєр? (за комедією "Міщанин-шляхтич"); Учителі пана Журдена. Якими я їх бачу? (за комедією Мольєра "Міщанин-шляхтич"); Фантастичне та реальне в баладі И. В. Гете "Вільшаний король"; Суть протистояння Фауста і Мефістофеля у трагедії Й. В. Ґете "Фауст"; "Любов! Блаженство! Серце! Бог!" (тема кохання в трагедії Ґете "Фауст"); "Я тої сили часть, що робить лиш добро бажаючи лиш злого" (образ Мефістофеля у трагедії Ґете "Фауст"); Провідні мотиви творчості Дж. Байрона; Романтичний герой Дж. Байрона Добро і зло в романі В. Гюґо "Собор Паризької Богоматері"; Основні мотиви лірики О. С. Пушкіна; Роман "Євгеній Онєгін" - "енциклопедія російського життя"; Мотиви свободи і самотності лірики М.Ю.Лермонтова; Роль композиції роману "Герой нашого часу" у розкритті характеру Печоріна; Образ України у творчості М. В. Гоголя; Панорамне зображення життя суспільства у поемі М.В. Гоголя "Мертві душі"; Єдність сатиричного і ліричного у поемі М. В. Гоголя "Мертві душі"; 10 КЛАС: Тема дитинства у творах Ч. Діккенса; Сучасна Стендалю Франція в романі "Червоне і чорне"; Жіночі образи роману Стендаля "Червоне і чорне"; Хто винен у трагедії Жульєна Сореля? "Людська комедія" Оноре Бальзака - грандіозна енциклопедія життя Франції І половини XIX століття; Оноре Бальзак - знавець людських пристрастей і рушійних сил суспільного розвитку; Неоднозначність образу Гобсека в однойменній повісті Оноре Бальзака; Роль авантюрної інтриги у романі Ч. Діккенса ; "Пригоди Олівера Твіста"; Гуманістичний смисл роману Ч. Діккенса "Пригоди Олівера Твіста"; Проблема виховання у романі Ч. Діккенса "Пригоди Олівера Твіста"; Інтелектуальне і моральне перетворення Елізи Дулітл (за п'єсою Б. Шоу "Пігмаліон"); "Він так і залишився холодним уламком біля гарячого серця дівчини..." (за п'єсою Б. Шоу "Пігмаліон"); Мовне питання - проблема Англії... і України Викриття індивідуалістичного свавілля в романі Ф. М. Достоєвського "Злочин і кара"; Теорія Раскольникова, її антигуманістичний смисл (за романом Ф. М. Достоєвського "Злочин і кара"); Гуманістичний пафос, етика добра і любові до людей у романі Ф. М. Достоєвського "Злочин і кара"; Духовні пошуки головних героїв роману Л. М. Толстого "Війна і мир"; Л. Толстой - майстер зображення внутрішнього стану героїв; Народ і влада в романі Л. М. Толстого "Війна і мир"; Трагізм протистояння особистості суспільству в романі Л. М. Толстого "Анна Кареніна"; Суперечливий образ Анни Кареніної; Новаторство Чехова-драматурга (за п'єсою "Чайка"); Проблема життєвої мети і призначення людини у п'єсі А. П. Чехова "Чайка" Людина і природа у поезії Ф. Тютчева; Новаторство поезії Волта Вітмена; "Я блукаю і кличу душу свою..." (В. Вітмен); Поетичне новаторство символістів; Тема недосяжної мрії у вірші Ш. Бодлера "Плавання"; Протиставлення дійсності та ідеалу у поезії Бодлера; Поет - бездомний корабель в океані життя (Вірш "П"яний корабель" Артюра Рембо); Проблематика роману О. Вайльда "Портрет Доріана Грея"; Тема пошуку у п'єсі М. Метерлінка "Синій птах"; "Одухотворення" світу у п'єсі Моріса Метерлінка "Синій птах"; Новаторство драматургії Г. Ібсена; Аналітична композиція у п'єсах Г. Ібсена; Нора Хельмер - особистість чи " лялька"? (На матеріалі "реалістичної драми" Г. Ібсен�� "Ляльковий дім") Зміст назви драматичного твору Г. Ібсена "Ляльковий дім"; 11 КЛАС: Гуманістична позиція автора в розкритті образу героя в оповіданні О. І. Купріна "Гранатовий браслет"; Реальність і міфотворчість як стильові особливості новели Ф. Кафки "Перевтілення"; Тема вічної пам'яті у віршах Гійома Аполлінера "Міст Мірабо" та "Зарізана голубка і водограй"; Духовна і образна сила поезії Рільке; "Пісня над піснями" Шолом-Алейхема - ліричний і символічний роман про кохання; Художні особливості поезії поетів-символістів XX століття; Поетична символіка лірики О. Блока; Ліризм прози і поезії І. О. Буніна; Основні мотиви лірики А. Ахматової; Пізня поезія Анни Ахматової - відображення трагедії часу Своєрідність поетичного бачення Б. Пастернака; Взаємини Ієшуа й Пілата в романі М. Булгакова "Майстер і Маргарита"; Особливості сатири в романі М. Булгакова "Майстер і Маргарита"; Тема добра і зла в романі М. Булгакова "Майстер і Маргарита"; "Рукописи не горять" (М. Булгаков про роль і долю митця); Новаторство "епічного театру" Б. Брехта; Мотиви перестороги в романі А. Камю "Чума"; Тема людської пам'яті в оповіданні Г. Белля "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа..."; Апокаліптичне бачення подій Другої світової війни у вірші "Фуга смерті" Пауля Целана; Вираження трагедії Голокосту в поезії "Фуга смерті" Пауля Целана; Чи врятує людину кохання? (за романом К. Гамсуна "Пан" ) Життєподібний сюжет і філософсько-символічний зміст повісті-притчі Е. Хемінгуея "Старий і море"; Особливість творчої манери Е. Хемінгуея; "Війна руйнує наші душі" (Е. Хемінгуей); Коли повернеться ангел? (за новелою Г. Маркеса "Стариган з крилами"); Сутність протистояння Пелегріна і Барона (За п'єсою М. Фріша "Санта-Крус") ; Проблема цінності життя у конформістському суспільстві (За п'єсою Ф. Дюрренматта "Гостина старої дами"); Сенс центральної метафори у п'єсі Е. Йонеско "Носороги"; "Театр абсурду" Ежена Йонеско; Гра з читачем у романі У. Еко "Ім'я троянди"; Діалог автора і читача у постмодерністському романі У. Еко "Ім'я троянди" Особливості матеріалізації Овідієвих метаморфоз у романі К. Рансмайра "Останній світ"; Проблема влади митця над натовпом у романі П. Зюскінда "Запахи"; Мотиви перестороги у творах визначних письменників XX століття; Антивоєнний пафос у творчості визначних письменників XX століття; Своєрідність сатири XX століття; Єднання життя і мистецтва в епоху постмодернізму Примітка про читацьке призначення: 12-15 р..Ім’я особи як предметна рубрика: ЗЮСКІНД ПАТРІК | РАНСМАЙР КРІСТОФ | ЕКО УМБЕРТО | ЙОНЕСКО ЕЖЕН | ФРІШ МАКС | ДЮРРЕНМАТТ ФРІДРІХ | ГАРСІЯ МАРКЕС ГАБРІЕЛЬ | ХЕМІНГУЕЙ ЕРНЕСТ МІЛЛЕР | ГАМСУН КНУТ | ЦЕЛАН ПАУЛЬ | БЕЛЛЬ ГЕНРІХ | КАМЮ АЛЬБЕР | БРЕХТ БЕРТОЛЬТ | БУЛГАКОВ МИХАЙЛО АФАНАСІЙОВИЧ | АХМАТОВА АННА АНДРІЇВНА | БУНІН ІВАН ОЛЕКСІЙОВИЧ | БЛОК ОЛЕКСАНДР ОЛЕКСАНДРОВИЧ | ШОЛОМ-АЛЕЙХЕМ | РІЛЬКЕ РАЙНЕР МАРІЯ | АПОЛЛІНЕР ГІЙОМ | КАФКА ФРАНЦ | КУПРІН ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ | ІБСЕН ГЕНРІК | МЕТЕРЛІНК МОРІС | УАЙЛЬД ОСКАР | РЕМБО АРТЮР | БОДЛЕР ШАРЛЬ | ТЮТЧЕВ ФЕДІР ІВАНОВИЧ | ЧЕХОВ АНТОН ПАВЛОВИЧ | ТОЛСТОЙ ЛЕВ МИКОЛАЙОВИЧ | ДОСТОЄВСЬКИЙ ФЕДІР МИХАЙЛОВИЧ | ШОУ БЕРНАРД ДЖОРДЖ | ДІККЕНС ЧАРЛЗ | ЛЕРМОНТОВ МИХАЙЛО ЮРІЙОВИЧ | БАЙРОН ДЖОРДЖ ГОРДОН | ГЕТЕ ЙОГАНН ВОЛЬФГАНГ | МОЛЬЄР | ДАНТЕ АЛІГ'ЄРІ | ГОМЕР | СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ АНТУАН ДЕ | ТАКУБОКУ ІСІКАВА | ЄСЕНІН СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ | МІЦКЕВИЧ АДАМ | ГЕЙНЕ ГЕНРІХ | ГОФМАН ЕРНСТ ТЕОДОР АМАДЕЙ | ШИЛЛЕР ФРІДРІХ | МАЦУО БАСЬО | СЕРВАНТЕС СААВЕДРА МІГЕЛЬ ДЕ | ШЕКСПІР ВІЛЬЯМ | РАБЛЕ ФРАНСУА | НІЗАМІ ГЯНДЖЕВІ | ОМАР ХАЙЯМ ГІЯСАДДІН | ЕСХІЛ | СТІВЕНСОН РОБЕРТ ЛУЇС | ГОГОЛЬ МИКОЛА ВАСИЛЬОВИЧ | СКОТТ ВАЛЬТЕР | ВЕРН ЖУЛЬ | ДЕФО ДАНІЕЛЬ | ДІККЕНС ЧАРЛЗ | ЕЗОП | КРИЛОВ ІВАН АНДРІЙОВИЧ | ТВЕН МАРК | КІПЛІНГ ДЖОЗЕФ РЕДЬЯРД | ПУШКІН ОЛЕКСАНДР СЕРГІЙОВИЧ | БРАТИ ГРІММ | МАЛАНЮК ЄВГЕН ФИЛИМОНОВИЧ | ОЛІЙНИК БОРИС ІЛЛІЧ | ДРАЧ ІВАН ФЕДОРОВИЧ | СТУС ВАСИЛЬ СЕМЕНОВИЧ | КОСТЕНКО ЛІНА ВАСИЛІВНА | МУШКЕТИК ЮРІЙ МИХАЙЛОВИЧ | КОЛОМІЄЦЬ ОЛЕКСІЙ ФЕДОТОВИЧ | ПАВЛИЧКО ДМИТРО ВАСИЛЬОВИЧ | ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ ПАВЛО АРХИПОВИЧ | ГОНЧАР ОЛЕСЬ ТЕРЕНТІЙОВИЧ | МАЛИШКО АНДРІЙ САМІЙЛОВИЧ | ОСЬМАЧКА ТОДОСЬ СТЕПАНОВИЧ | САМЧУК УЛАС ОЛЕКСІЙОВИЧ | ДОВЖЕНКО ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ | КОЧЕРГА ІВАН АНТОНОВИЧ | КУЛІШ МИКОЛА ГУРОВИЧ | ПІДМОГИЛЬНИЙ ВАЛЕР'ЯН ПЕТРОВИЧ | ЯНОВСЬКИЙ ЮРІЙ ІВАНОВИЧ | БАРКА ВАСИЛЬ КОСТЯНТИНОВИЧ | ВИШНЯ ОСТАП | ХВИЛЬОВИЙ МИКОЛА ГРИГОРОВИЧ | СОСЮРА ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ | РИЛЬСЬКИЙ МАКСИМ ТАДЕЙОВИЧ | ТИЧИНА ПАВЛО ГРИГОРОВИЧ | ВИННИЧЕНКО ВОЛОДИМИР КИРИЛОВИЧ | ВАСИЛЬЧЕНКО СТЕПАН ВАСИЛЬОВИЧ | ОЛЕСЬ ОЛЕКСАНДР | КОБИЛЯНСЬКА ОЛЬГА ЮЛІАНІВНА | СТЕФАНИК ВАСИЛЬ СЕМЕНОВИЧ | ГРАБОВСЬКИЙ ПАВЛО АРСЕНОВИЧ | МИРНИЙ ПАНАС | НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ ІВАН СЕМЕНОВИЧ | ВОВЧОК МАРКО | КУЛІШ ПАНТЕЛЕЙМОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ | КВІТКА-ОСНОВ'ЯНЕНКО ГРИГОРІЙ ФЕДОРОВИЧ | КОТЛЯРЕВСЬКИЙ ІВАН ПЕТРОВИЧ | СКОВОРОДА ГРИГОРІЙ САВИЧ | ВИШЕНСЬКИЙ ІВАН | ВОРОНИЙ МИКОЛА КІНДРАТОВИЧ | САМІЙЛЕНКО ВОЛОДИМИР ІВАНОВИЧ | КОЦЮБИНСЬКИЙ МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ | УКРАЇНКА ЛЕСЯ | КАРПЕНКО-КАРИЙ ІВАН КАРПОВИЧ | СТЕЛЬМАХ МИХАЙЛО ПАНАСОВИЧ | ШЕВЧЕНКО ТАРАС ГРИГОРОВИЧ | ГЛІБОВ ЛЕОНІД ІВАНОВИЧ | РУДАНСЬКИЙ СТЕПАН ВАСИЛЬОВИЧ | ТЮТЮННИК ГРИГІР МИХАЙЛОВИЧ | СИМОНЕНКО ВАСИЛЬ АНДРІЙОВИЧ | АНДЕРСЕН ГАНС КРІСТІАН | ФРАНКО ІВАН ЯКОВИЧ Найменування теми як предметна рубрика: ПИСЬМЕННИКИ | ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО Форма, жанр, фізичні характеристики як предметний заголовок: НАВЧАЛЬНА ЛІТЕРАТУРА -- ПОСІБНИКИ -- УКРАЇНА Тематика: УЧНІВСЬКІ ТВОРИ
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Star ratings
    середня оцінка: 0.0 (0 голосів)
Фонди
Тип одиниці зберігання Поточна бібліотека Зібрання Шифр зберігання URL-посилання Стан Очікується на дату Штрих-код
Книги Книги Львівська обласна бібліотека для дітей
<a href="https://www.openstreetmap.org/?mlat=49.83912&mlon=24.03532#map=19/49.83912/24.03532">На мапі</a> Ст 82.09(100) (Огляд полиці (Відкривається нижче)) Посилання на ресурс Доступно

Б.т.

укр.

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 5 КЛАС: Мій перший урок; Роль книги в житті людини; "Що уміти - за плечима не носити"; Моя улюблена казка; Народні перекази: (Відгук про прочитаний твір); Про улюблену казку: (Відгук про самостійно прочитаний твір); Як з'явилися проліски?: (Власна легенда); Про Фарбованого Лиса і не тільки...: (За казкою І. Франка "Фарбовании лис"); Хто ви, цар Плаксій і Лоскотон ?(3а казкою В.Симоненка "Цар Плаксій і Лоскотон"); Про Олеся (за оповіданням Григора Тютюнника "Дивак"); 6 КЛАС: Для чого потрібно вивчати твори усної народної творчості? (твір-роздум); Моя улюблена народна пісня; Співомовки Степана Руданського; "Щука" Леоніда Глібова; Якою має бути справжня людина (твір-роздум);

Зустріч із письменником (твір-розповідь за літературою рідного краю); Твір-опис картини К. Білокур "Сніданок"; Твір-опис картини М. Дерегуса "Малий Тарас слухає кобзаря"; 7 КЛАС: Розмаїття українських пісень; Відгук на пісню "Заповіт" (Слова Т. Шевченка, музика Г. Гладкого); Заповіт нащадкам (за поезіями Тараса Шевченка); Захар Беркут - мудрий ватажок тухольської громади (за повістю І. Франка "Захар Беркут" ); Захар Беркут; Характеристика образу Максима; Характеристика образу Мирослави; Образ Мирослави (за повістю І. Франка "Захар Беркут" ); "Серця, огріті першою любов'ю" (За повістю І. Франка "Захар Беркут" );

Лагідний світ дитинства (за дилогією М.Стельмаха "Гуси-лебеді летять","Щедрий вечір"); Роздуми над поезією (за віршем В. Симоненка "Ти знаєш, що ти - людина?" ); Матері присвячується... (за творчістю українських поетів і письменників); Дитинство, опалене війною (за повістю Г. Тютюнника "Климко" ); Опис зовнішності людини за картиною І. Їжакевича "Мама йде!"; Твір-опис за картиною І. Їжакевича "Кріпаків міняють на собак"; Твір-опис за картиною С. В. Герасимова "Мати партизана"; Твір-опис за картиною Т. Шевченка "Автопортрет" (1840 р.); 8 КЛАС: Що дало мені вивчення байки у школі?; "Ой у лузі червона калина" (з історії стрілецьких пісень);

Хижацька натура Герасима Калитки (за п'єсою І. Карпенка-Карого "Сто тисяч" ); Поет - друг і захисник народу (за поемою Лесі Українки "Давня казка" ); Роль поета і поезії в суспільстві (За поемою Лесі Українки "Давня казка"); Воля й любов - дві стихії оповідання М.Коцюбинського "Дорогою ціною"; Мої враження від вірша В. Самійленка "Українська мова"; Проблема вірності людини рідному краю, відданості своїй нації у поемі М. Вороного "Євшан-зілля"; Проблема історичної пам'яті народу в поемі М. Вороного "Євшан-зілля"; Відгук на збірку Миколи Побеляна "Сніги на двох" (з літератури рідного краю); Твір-опис за картиною 0. Мурашка "Похорон кошового";

9 КЛАС: Весілля - важливий складник народної культури; Втілення в народній драмі мудрості та поетичності українського народу; "Велесова книга" - найдавніша літературно-історична пам'ятка прадавніх українців; Зачерпнімо мудрості зі світової давньої скарбниці (Про найдавнішу перекладну світську літературу); Моральні уроки Біблії; Природа в "Слові о полку Ігоревім"; Художня майстерність невідомого автора у "Слові о полку Ігоревім"; Образ автора "Слова о полку Ігоревім"; "Слово о полку Ігоревім"- велична пам'ятка літератури "Київської Русі"; Образ князя Ігоря у поемі "Слово о полку Ігоревім"; Образ Руської землі у поемі "Слово о полку Ігоревім"; Образ Ярославни у поемі "Слово о полку Ігоревім";

"Слово о полку Ігоревім" - велична пам'ятка культури нашого народу; Козацькі літописи - правдиві свідки історії й давньої літератури; Давньоукраїнська драматургія та поезія як джерела розвитку жанрів; Творчість перших письменників Київської Русі Володимира Мономаха та Іларіона; ІВАН ВИШЕНСЬКИЙ: Доповідь про письменника; Паростки художньої літератури в полемічній літературі; Патріотизм творчості Івана Вишенського; ГРИГОРІЙ САВИЧ СКОВОРОДА: Доповідь про письменника; Педагогічні погляди Г. Сковороди; Уславлення найвищих якостей людини у творчості Г.Сковороди; Образи природи у творчості Г. Сковороди; Для чого нам потрібна творчість Г. Сковороди сьогодні?;

Філософські роздуми Сковороди про людське щастя; Творчість Г. Сковороди як відображення народних ідеалів і прагнень; Велич і безсмертя Г. С. Сковороди; ІВАН ПЕТРОВИЧ КОТЛЯРЕВСЬКИЙ: Доповідь про письменника; Що таке щастя і як його розуміють персонажі п'єси І.Котляревського "Наталка Полтавка"; Новаторський характер п'єси І. Котляревського "Наталка Полтавка"; Пісня як відображення характерів героїв у п'єсі І. П. Котляревського "Наталка Полтавка"; Любов Возного - почуття щире чи корисливе?; Душевна краса Наталки у п'єсі І. П. Котляревського "Наталка Полтавка"; Історичні передумови написання поеми І. П. Котляревського "Енеїда"; Народознавство у поемі І. Котляревського "Енеїда";

Народний гумор та сатира у поемі І. Котляревського "Енеїда"; Героїчний подвиг Низа та Евріала (за поемою І. Котляревського "Енеїда"); Як І. Котляревський творить характери своїх героїв?; ГРИГОРІЙ КВІТКА-ОСНОВ'ЯНЕНКО: Доповідь про письменника; Зображення життя і побуту українського селянства в повісті Г. Квітки-Основ'яненка "Маруся"; Маруся - моя улюблена героїня повісті Г. Квітки-Основ'яненка; Чи є місце Марусям у сучасному світі? (За повістю Г. Квітки-Основ'яненка "Маруся" ); Риси сентименталізму та реалізму в повісті Г. Квітки-Основ'яненка "Маруся"; Поєднання реального і фантастичного в повісті Г. Квітки-Основ'яненка "Конотопська відьма"; Сміхова стихія повісті "Конотопська відьма";

Чому п'єса Г. Квітки-Основ'яненка "Сватання на Гончарівці" до цього часу популярна?; ТАРАС ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО: Доповідь про письменника; Шевченко - це народ, і як народ, він буде вічно жити; Зображення величі і краси козацької звитяги у творчості Т. Шевченка; Осмислення історичної долі козацтва у творчості Т. Шевченка; "...І перед нею помолюсь, мов перед образом святим тієї матері святої" (Образ матері в творах Т. Шевченка); Жіночі образи в поезіях Т. Шевченка; Моральні уроки Катерини і Ганни сучасним читачам (За творчістю Т. Шевченка); Мрії Тараса Шевченка про майбутнє України; Ідея національного духовного відродження у творчості Т. Шевченка;

ПАНТЕЛЕЙМОН ОЛЕКСАНДРОВИЧ КУЛІШ: Доповідь про письменника; "Чорна рада" П. Куліша - перший український історичний роман; Ідея соборності та незалежності України і проблема ролі державного діяча в історії (за романом П. Куліша "Чорна рада"); Утвердження загальнолюдських цінностей у романі П. Куліша "Чорна рада"; Національний характер українців у романі П. Куліша "Чорна рада"; Історичні джерела роману П. Куліша "Чорна рада"; МАРКО ВОВЧОК: Доповідь про письменницу; Прагнення народу до волі у повісті Марка Вовчка "Інститутка"; Порівняльна характеристика Устини і панночки (за повістю Марка Вовчка "Інститутка");

Чого кріпачка Устина може навчити людей високого соціального стану та наших сучасників?; Антикріпосницька спрямованість повісті Марка Вовчка "Інститутка"; 10 КЛАС: Звеличення історичної постаті Богдана Хмельницького у фольклорних та літературних творах; Чому вивчення літератури починається з усної народної творчості?; ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ: Доповідь про письменника; Зображення народного життя, побуту і звичаїв та обрядів українців у повісті І. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"; Кайдаші - типові представники українського селянства пореформеного періоду, носії національного характеру; Сім'я як осередок суспільства (За повістю І. С. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я");

Внутрішнє прагнення Кайдашів утвердити себе господарями на землі; Художня майстерність повісті і. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"; Згубний вплив приватної власності на людину (за повістю І. С. Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"); Природа сміху у "Кайдашевій сім'ї" І. Нечуя-Левицького; " Кайдашеві звички " в сучасному житті; ПАНАС МИРНИЙ: Доповідь про письменника; Чіпка - не бунтар, а злодій? (за романом Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" ); Дитинство Чіпки - основа його бунтарства (за романом Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"); Зображення покріпачення України у романі Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?";

Жіночі образи у романі Панаса Мирного " Хіба ревуть воли, як ясла повні?"; Сатиричне зображення експлуататорів у романі П. Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"; ІВАН КАРПОВИЧ ТОБІЛЕВИЧ: Доповідь про письменника; Комедія І. Карпенка-Карого "Хазяїн" - видатне досягнення української драматургії XIX століття; Чи є сила, що протистоїть пузирям? (за комедією І. Карпенка-Карого "Хазяїн"); Новаторство І. Карпенка-Карого-драматурга; Образ Пузиря у комедії І. Карпенка-Карого "Хазяїн"; ІВАН ЯКОВИЧ ФРАНКО: Доповідь про письменника; Співзвучність поезії І. Франка з народнопісенною творчістю; Провідні мотиви лірики І. Франка; "Золоте зерно" ідей у поезіях І. Франка;

Відображення прагнення народу до національної самостійності, до волі у поемі І. Франка "Мойсей"; Розкриття проблеми "вождь і народ" у поемі І. Франка "Мойсей"; Трагедія закоханого серця у збірці І. Франка "Зів'яле листя"; Боротьба справедливості з жорстокістю і насильством у повісті І. Франка "Перехресні стежки"; Зображення чиновництва, шляхти і поміщиків у повісті І. Франка "Перехресні стежки"; Хто в кого украв щастя? (за драмою І. Франка "Украдене щастя"); ПАВЛО АРСЕНОВИЧ ГРАБОВСЬКИЙ: Доповідь про поета; Життєвий і письменницький подвиг П.Грабовського; Поетичне вираження одвічного прагнення українського народу до волі в поезії П. Грабовського;

Образи борців за волю народу в поезії П. Грабованого; Інтимна лірика П. Грабовського; МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ КОЦЮБИНСЬКИЙ: Доповідь про письменника; Ідея служіння митця народові в новелі М.Коцюбинського "Intermezzo"; Єдність природи і людини (за повістю М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"); Осмислення філософських категорій життя і смерті на сторінках цовісті М. Коцюбинського "Тіні забутих предків"; Проблематика повісті М. Коцюбинського "Тіні забутих предків"; Карпатські Ромео і Джульєтта" (за повістю М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"); Фольклорна історія народу як джерело повісті М. Коцюбинського "Тіні забутих предків"; ЛЕСЯ УКРАЇНКА: Доповідь про поетесу;

Ідея служіння митця народові утворчості Лесі Українки; Сила духу Лесі Українки (3а поезією "Contra spem spero!"); Ідея гармонії людини й природи (За драмою-феєрією Лесі Українки "Лісова пісня"); Образ Лукаша в драмі-феерії Лесі Українки "Лісова пісня"; Жіноча доля як уособлення трагедії рідного краю у драмі Лесі Українки "Бояриня"; У чому трагізм життя Степана? (за драмою Лесі Українки "Бояриня" ); Проблема національної історії через призму образів героїв поеми Лесі Українки "Бояриня"; Безсмертна Леся Українка; ВАСИЛЬ СТЕФАНИК: Доповідь про письменника; Тема патріотизму в новелі В. Стефаника "Сини"; Гуманізм новел В. Стефаника; Роздуми над сенсом життя у творах Василя Стефаника;

Герої новел Василя Стефаника; Символічність образу камінного хреста в новелі В.Стефаника "Камінний хрест"; "...Україні потрібні її діти..." (За новелою В.Стефаника "Марія"); ОЛЬГА ЮЛІАНІВНА КОБИЛЯНСЬКА: Доповідь про письменницю; Мої враження від повісті О.Кобилянської "Людина"; Образ Олени Ляуфер (за повістю О.Кобилянської "Людина"); Стефан Лієвич - образ "нової людини" в українській літературі (за повістю О.Кобилянської "Людина"); Осуд обмеженості, лицемірства, кар'єризму, міщанства у повісті О. Кобилянської "Людина"; Духовні орієнтири в повісті Ольги Кобилянської "Земля"; ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ: Доповідь про письменника;

"З журбою радість обнялась..." (за творчістю Олександра Олеся); Жанрова і тематична розмаїтість лірики Олександра Олеся; СТЕПАН ВАСИЛЬЧЕНКО: Доповідь про письменника; Загублений талант (за повістю С.Васильченка "Талант"; Художнє осмислення загальнолюдських цінностей у повісті С. Васильченка "Талант"; Художня майстерність С. Васильченка у повісті "Талант"; ВОЛОДИМИР КИРИЛОВИЧ ВИННИЧЕНКО: Доповідь про письменника; Володимир Винниченко - майстер психологічного аналізу; Показ зрушень у селянській свідомості в оповіданні В.Винниченка "Салдатики!!"; Щастя як проблема буття (за оповіданням В.Винниченка "Момент");

"Нема, пропав, помер гріх" (за п'єсою В. Винниченка "Гріх" ); Творча індивідуальність митця (В.Винниченко); Особливості ранньої прози В.Винниченка; ПАВЛО ГРИГОРОВИЧ ТИЧИНА: Доповідь про поета; Глибина і щирістьпочуттів закоханості, вірності, світлої радості у віршах П.Тичини; Мотиви ранньої лірики П. Тичини; Інтимна лірика П. Тичини; Майстерність зображення настроїв людини у збірці П. Тичини "Сонячні кларнети"; МАКСИМ ТАДЕЙОВИЧ РИЛЬСЬКИЙ: Доповідь про поета; Людина і природа у творчості М. Рильського; ВОЛОДИМИР МИКОЛАЙОВИЧ СОСЮРА: Доповідь про поета; Інтимна лірика В. Сосюри; Особливості художнього вираження людського почуття в інтимній ліриці В. Сосюри;

11 КЛАС: МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ: Доповідь про письменника; Трагізм життєвої долі М. Хвильового та його героїв; Особа автора у новелі М. Хвильового "Я ('Романтика)"; Жінка у пореволюційному суспільстві (за оповіданням М. Хвильового "Сентиментальна історія" ); ОСТАП ВИШНЯ: Доповідь про письменника; Чим мені сподобалися твори Остапа Вишні?; Остап Вишня. "Моя автобіографія"; ВАСИЛЬ БАРКА: Доповідь про письменника; Осмислення історичної долі українського народу в період голодомору 1932-1933 рр. у романі В. Барки "Жовтий князь"; Мирон Катранник - ідеал селянина і людини (за романом В. Барки "Жовтий князь" ); Образи "жовтого князя" та його прибічників (за романом В.Барки);

Жінки- берегині роду в романі В. Барки "Жовтий князь"; Проблема молоді в романі В. Барки "Жовтий князь"; ЮРІЙ ЯНОВСЬКИЙ: Доповідь про письменника; Тема громадянської війни в романі Ю. Яновського "Вершники"; Художня своєрідність роману Ю.Яновського " Вершники "; Трагедія роду Половців і трагедія України (за романом Ю. Яновського "Вершники" ); "Тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду" (Ю. Яновський); Українські звичаї і обряди, побут у романї Ю.Яновського "Вершники"; Що за "лист у вічність" послав листоноша? (за романом Ю. Яновського "Вершники"); ВАЛЕР'ЯН ПЕТРОВИЧ ПІДМОГИЛЬНИЙ: Доповідь про письменника;

Проблема сенсу людського буття в романі В.Підмогильного "Місто"; МИКОЛА КУЛІШ; Доповідь про драматурга; У чому секрет нетлінного успіху п'єси М. Куліша "Мина Мазайло"?; Значення п'єси М. Куліша "Мина Мазайло" вчора і сьогодні; Художнє втілення проблеми українізації у комедії М. Куліша "Мина Мазайло"; Любов до рідної мови і боротьба за її чистоту у п'єсі М. Куліша "Мина Мазайло"; ІВАН КОЧЕРГА: Доповідь про драматурга; Сюжетно-композиційні особливості п'єси І. Кочерги "Ярослав Мудрий"; Моральні цінності, ідеали наших предків (за драмою І.Кочерги "Ярослав Мудрий"); "Ярослав Мудрий" І.Кочерги - художнє втілення ідеї незламності народного духу, любові й відданості своїй вітчизні;

"Вищих я не відаю скарбів, ніж мирний труд і щастя в мирнім домі"(за драмою І.Кочерги "Ярослав Мудрий"); Лист до князя Ярослава Мудрого; ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКО: Доповідь про письменника; Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Сповідь душі митця у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Життєва правда і романтизм у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Природа у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна"; Засудження війни у кіноповісті О. Довженка "Україна в огні"; Моє ставлення до образу Олесі з кіноповісті О. Довженка "Україна в огні";

Трагедійний образ України в кіноповісті О. Довженка "Україна в огні"; Художня майстерність автора у кіноповісті "Україна в огні"; Образ автора у "Щоденнику" 0. Довженка; "Щоденник" О. Довженка - вражаючий документ трагічної доби; УЛАС САМЧУК: Доповідь про письменника; Розкриття духовної краси селянки-трудівниці у романі У. Самчука "Марія"; Тема колективізації та голодомору у романі-хроніці У.Самчука "Марія"; Філософське осмислення тисячолітніх сімейних традицій у романі Уласа Самчука "Марія"; Проблеми людської гідності та національної самосвідомості у статті Уласа Самчука "Нарід чи чернь"; ФЕОДОСІЙ СТЕПАНОВИЧ ОСЬМАЧКА: Доповідь про письменника;

Оригінальність світосприймання Тодося Осьмачки (за повістю "Старший боярин"); ІВАН БАГРЯНИЙ: Доповідь про письменника; Які гріхи спокутував Григорій Многогрішний (за романом І. Багряного "Тигролови"); Жанр пригодницького роману в інтерпретації І. Багряного (за романом "Тигролови"); Природа і людина в романі І. Багряного "Тигролови"; Художня майстерність І. Багряного в романі "Тигролови"; Гнівний осуд тоталітарного режиму в романі І. Багряного "Тигролови"; Про лицарську любов і дівоче серце ( тема кохання в романі І. Багряного "Тигролови"); АНДРІЙ МАЛИШКО: Доповідь про поета; Людська доля та любов до рідної землі у творчості А. Малишка; Вірші А. Малишка, що стали піснями;

Доля людини на рідній землі у поезіях А. Малишка; ОЛЕСЬ ГОНЧАР: Доповідь про письменника; Собор як символ духовної краси людини в однойменному романі Олеся Гончара; Ідея духовного багатства людини в романі О. Гончара "Собор"; "Моя душа - це храм чи купа цегли?" (зароманом О. Гончара "Собор"); Володька Лобода в наші дні; Гуманістичні тенденції в новелах О. Гончара; Мої роздуми над творами Олеся Гончара; ПАВЛО ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ: Доповідь про письменника; Софія Київська - символ духовного надбання українського народу (за романом Павла Загребельного "Диво"); ВАСИЛЬ СИМОНЕНКО: Доповідь про поета; Я хочу правді бути вічним другом і ворогом одвічним злу (За творчістю В. Симоненка);

Уроки справжньої любові (за творчістю В. Симоненка); Я б побажав тобі когось отак любити, як я тебе люблю...(за поезією В. Симоненка) ; Образ України в поезії В. Симоненка; "Ти знаєш, що ти - людина?" (В. Симоненко); "Я воскрес, щоб із вами жити..." (В. Симоненко); ДМИТРО ПАВЛИЧКО: Доповідь про поета; Інтимна лірика Дмитра Павличка; "Червоне - то любов, а чорне - то журба" (за творчістю Д. Павличка); "О рідне слово, хто без тебе я?" (Д. Павличко); ОЛЕКСІЙ КОЛОМІЄЦЬ: Доповідь про драматурга; " У всьому, у малому й великому, єдиний порадник - правда!" (за п'єсою О. Коломійця "Дикий Ангел"); Проблема батьків і дітей у п'єсі О. Коломійця "Дикий Ангел"; Болючі проблеми сучасності у п'єсі О. Коломійця "Дикий Ангел";

Художня майстерність О. Коломійця і новаторство п'єси "Дикий Ангел"; ЮРІЙ МУШКЕТИК: Доповідь про письменника; Образ жінки-трудівниці Ганни Розсохи (за оповіданям Ю.Мушкетика "Суд"); Недоспівана пісня Ганни Розсохи (за оповіданням Ю.Мушкетика "Суд"); ЛІНА КОСТЕНКО: Доповідь про поетесу; Художнє осмислення загальнолюдських цінностей у творчості Ліни Костенко; Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси і таланту українського народу в однойменному романі Л. Костенко; Поетизація моральних цінностей українського народу в образі Марусі Чурай (за однойменним твором Л. Костенко); Образ України у романі Л. Костенко "Маруся Чурай"; Образи матерів у романі Л. Костенко "Маруся Чурай";

Мова роману Л. Костенко "Маруся Чурай"; Порівняльна характеристика Вишняків і Чураїв у романі Л. Костенко "Маруся Чурай"; Проблема історичної та художньої правди в романі Л. Костенко "Маруся Чурай"; ГРИГІР ТЮТЮННИК: Доповідь про письменника; Вічна загадка любові (за оповіданням Григора Тютюнника "Зав'язь"); Духовний світ простої людини в новелі Григора Тютюнника "Три зозулі з поклоном"; Проблеми українського села середини XX століття крізь призму оповідання Григора Тютюнника "Оддавали Катрю"; ВАСИЛЬ СТУС: Доповідь про поета; Шлях на Голгофу (про долю Василя Стуса); "Народе мій, до тебе я ще верну..." (В. Стус); Особливості поетичної мови Василя Стуса;

Філософічність у творах Василя Стуса; ІВАН ДРАЧ: Доповідь про поета; Художній світ Івана Драча; Екологія моральності чи моральність екології?; (Роздуми над твором І. Драча "Чорнобильська мадонна"); Образи поеми І. Драча "Чорнобильська мадонна"; Вселюдська трагедія та її осмислення у поемі І. Драча "Чорнобильська мадонна"; "Я землі належу. Весь. До дна" (І. Драч); БОРИС ІЛЛІЧ ОЛІЙНИК: Доповідь про поета; Кревний зв'язок людини з природою у поемі Б. Олійника "Крило"; ЄВГЕН ФИЛИМОНОВИЧ МАЛАНЮК; Доповідь про поета; Питання національної свідомості та національної гідності у творчості Євгена Маланюка; Своєрідність художньої антитези у збірці Євгена Маланюка "Стилет і стилос";

"Розтоптані пелюстки" Євгена Маланюка; ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА: 5 КЛАС: Народної мудрості джерело (Твір на тему прислів'я): Уславлення людських чеснот у казці братів Грімм "Пані Метелиця"; Навіщо відьмі помело; Роль народної казки у вступі до поеми О. С. Пушкіна "Руслан і Людмила"; Якщо у серце попадають скалки дзеркала троля (за казкою Г.Х.Андерсена "Снігова королева"); Хто сильніший за Снігову королеву? (за казкою Г. К.Андерсена "Снігова королева"); Друзі Мауглі; Мауглі - вихованець джунглів (за однойменною казкою Р. Кіплінга); Радісний світ дитинства (За романом Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра"); Сонячний світ дитинства в романі М. Твена "Пригоди Тома Сойєра";

6 КЛАС: Спільне та відмінне байки І. Крилова "Вовк та ягня" та однойменної байки Езопа; У чому секрет довголіття байки?; Смисл назви повісті Ч. Діккенса "Різдвяна пісня у прозі"; Ебінізер Скрудж - головний герой "Різдвяної пісні у прозі" Ч. Діккенса; Гімн звичайній людині-трудівнику, силі її характеру і витримці у романі Д. Дефо "Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо"; Особливості пригодницького роману Ж. Верна; Чи хотів би я, щоб моїм другом став Дік Сенд із роману Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан" ?; 7 КЛАС: Історія Англії очима видатного романіста В. Скотта (за романом "Айвенго"); Порівняльна характеристика Айвенго і Річарда Левове Серце (за романом В. Скотта "Айвенго");

Порівняльна характеристика Ровени та Ребекки (за романом В. Скотта "Айвенго"); Україна і народ у повісті М. Гоголя "Тарас Бульба"; Тарас Бульба - народний герой (за однойменною повістю М. Гоголя); Порівняльна характеристика Остапа та Андрія (за повістю М. Гоголя "Тарас Бульба" ); Патріотизм балади Р. Л. Стівенсона "Вересковий мед"; Чим приваблює мене знаменитий детектив Шерлок Холмс?; 8 КЛАС: Міф про Прометея та його відтворення в трагедії Есхіла "Прометей закутий"; Що я відкрив для себе в давньокласичній східній поезії? (На прикладі творів Омара Хайяма та Нізамі Гянджеві); Гуманістичний пафос поеми Ш. Руставелі "Витязь в тигровій шкурі";

Краса і щирість людських почуттів у ліриці Петрарки; Гротеск і гіпербола в романі Ф. Рабле "Гаргантюа і Пантагрюель"; Трагедія і торжество кохання (за трагедією В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта"); Трагічне і комічне в образі Дон Кіхота (за романом М. де Сервантеса "Дон Кіхот" ); Дон Кіхот і Санчо Панса як уособлення двох життєвих позицій; "Вічні образи" у світовій літературі; Вірність ідеалам справедливості та гуманізму у творах епохи Відродження (М. Сервантес "Дон Кіхот" і В Шекспір "Ромео і Джульєтта"); Природа у хоку японського поета Мацуо Басьо; Літературна балада у творчості поетів-романтиків світу XVIII-XIX століть; Утвердження цінності людського життя в баладі Ф. Шиллера "Рукавичка";

Контраст потворного і прекрасного у творі Гофмана "Малюк Цахес"; Конфлікт ліричного героя з реальністю в ліриці Г. Гайне; Тема кохання у поезіях Гайне; Філософське осмислення єдності природи і людини в "Кримських сонетах" А. Міцкевича; Краса природи в ліриці С. Єсеніна; Чим мене приваблюють танка Ісікави Такубоку?; "Найголовнішого очима не побачиш" (за філософською казкою Аишуана де Сент-Екзюпері "Маленькии принц" ); Морально-філософський зміст казки "Маленькии принц" А. де Сент-Екзюпері; 9 КЛАС: Священні книги народів світу як пам'ятки світової культури (Тези до виступу з проблем твору);

Ахілл і Одіссей як уособлення мужності і відваги, людського розуму за "Іліадою" та "Одіссеєю" Гомера); Поема Вергілія "Енеїда" як літературна обробка римських легенд про троянця Енея; Алегоричний зміст і гуманістичне спрямування "Божественної комедії" Данте; "Торгує той дрібними почуттями, Хто серце всім на показ відкрива" (В. Шекспір); Філософська глибина та гуманістична наснага трагедії Шекспіра "Гамлет"; Сонети - це ключ, котрим Шекспір відкрив своє серце (У.Вордсворт); Гамлет - ідеальний герой свого часу; Вічність проблем трагедії "Гамлет", або чим близький Гамлет сучасній людині?; Проблематика та художні особливості комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич";

Над чим сміється Мольєр у комедії "Міщанин-шляхтич"?; Художня своєрідність класицистичної драми; Висока трагедія як провідний жанр літератури класицизму; Що висміює Мольєр? (за комедією "Міщанин-шляхтич"); Учителі пана Журдена. Якими я їх бачу? (за комедією Мольєра "Міщанин-шляхтич"); Фантастичне та реальне в баладі И. В. Гете "Вільшаний король"; Суть протистояння Фауста і Мефістофеля у трагедії Й. В. Ґете "Фауст"; "Любов! Блаженство! Серце! Бог!" (тема кохання в трагедії Ґете "Фауст"); "Я тої сили часть, що робить лиш добро бажаючи лиш злого" (образ Мефістофеля у трагедії Ґете "Фауст"); Провідні мотиви творчості Дж. Байрона; Романтичний герой Дж. Байрона;

Добро і зло в романі В. Гюґо "Собор Паризької Богоматері"; Основні мотиви лірики О. С. Пушкіна; Роман "Євгеній Онєгін" - "енциклопедія російського життя"; Мотиви свободи і самотності лірики М.Ю.Лермонтова; Роль композиції роману "Герой нашого часу" у розкритті характеру Печоріна; Образ України у творчості М. В. Гоголя; Панорамне зображення життя суспільства у поемі М.В. Гоголя "Мертві душі"; Єдність сатиричного і ліричного у поемі М. В. Гоголя "Мертві душі"; 10 КЛАС: Тема дитинства у творах Ч. Діккенса; Сучасна Стендалю Франція в романі "Червоне і чорне"; Жіночі образи роману Стендаля "Червоне і чорне"; Хто винен у трагедії Жульєна Сореля?;

"Людська комедія" Оноре Бальзака - грандіозна енциклопедія життя Франції І половини XIX століття; Оноре Бальзак - знавець людських пристрастей і рушійних сил суспільного розвитку; Неоднозначність образу Гобсека в однойменній повісті Оноре Бальзака; Роль авантюрної інтриги у романі Ч. Діккенса ; "Пригоди Олівера Твіста"; Гуманістичний смисл роману Ч. Діккенса "Пригоди Олівера Твіста"; Проблема виховання у романі Ч. Діккенса "Пригоди Олівера Твіста"; Інтелектуальне і моральне перетворення Елізи Дулітл (за п'єсою Б. Шоу "Пігмаліон"); "Він так і залишився холодним уламком біля гарячого серця дівчини..." (за п'єсою Б. Шоу "Пігмаліон"); Мовне питання - проблема Англії... і України;

Викриття індивідуалістичного свавілля в романі Ф. М. Достоєвського "Злочин і кара"; Теорія Раскольникова, її антигуманістичний смисл (за романом Ф. М. Достоєвського "Злочин і кара"); Гуманістичний пафос, етика добра і любові до людей у романі Ф. М. Достоєвського "Злочин і кара"; Духовні пошуки головних героїв роману Л. М. Толстого "Війна і мир"; Л. Толстой - майстер зображення внутрішнього стану героїв; Народ і влада в романі Л. М. Толстого "Війна і мир"; Трагізм протистояння особистості суспільству в романі Л. М. Толстого "Анна Кареніна"; Суперечливий образ Анни Кареніної; Новаторство Чехова-драматурга (за п'єсою "Чайка"); Проблема життєвої мети і призначення людини у п'єсі А. П. Чехова "Чайка";

Людина і природа у поезії Ф. Тютчева; Новаторство поезії Волта Вітмена; "Я блукаю і кличу душу свою..." (В. Вітмен); Поетичне новаторство символістів; Тема недосяжної мрії у вірші Ш. Бодлера "Плавання"; Протиставлення дійсності та ідеалу у поезії Бодлера; Поет - бездомний корабель в океані життя (Вірш "П"яний корабель" Артюра Рембо); Проблематика роману О. Вайльда "Портрет Доріана Грея"; Тема пошуку у п'єсі М. Метерлінка "Синій птах"; "Одухотворення" світу у п'єсі Моріса Метерлінка "Синій птах"; Новаторство драматургії Г. Ібсена; Аналітична композиція у п'єсах Г. Ібсена; Нора Хельмер - особистість чи " лялька"? (На матеріалі "реалістичної драми" Г. Ібсен�� "Ляльковий дім");

Зміст назви драматичного твору Г. Ібсена "Ляльковий дім"; 11 КЛАС: Гуманістична позиція автора в розкритті образу героя в оповіданні О. І. Купріна "Гранатовий браслет"; Реальність і міфотворчість як стильові особливості новели Ф. Кафки "Перевтілення"; Тема вічної пам'яті у віршах Гійома Аполлінера "Міст Мірабо" та "Зарізана голубка і водограй"; Духовна і образна сила поезії Рільке; "Пісня над піснями" Шолом-Алейхема - ліричний і символічний роман про кохання; Художні особливості поезії поетів-символістів XX століття; Поетична символіка лірики О. Блока; Ліризм прози і поезії І. О. Буніна; Основні мотиви лірики А. Ахматової; Пізня поезія Анни Ахматової - відображення трагедії часу;

Своєрідність поетичного бачення Б. Пастернака; Взаємини Ієшуа й Пілата в романі М. Булгакова "Майстер і Маргарита"; Особливості сатири в романі М. Булгакова "Майстер і Маргарита"; Тема добра і зла в романі М. Булгакова "Майстер і Маргарита"; "Рукописи не горять" (М. Булгаков про роль і долю митця); Новаторство "епічного театру" Б. Брехта; Мотиви перестороги в романі А. Камю "Чума"; Тема людської пам'яті в оповіданні Г. Белля "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа..."; Апокаліптичне бачення подій Другої світової війни у вірші "Фуга смерті" Пауля Целана; Вираження трагедії Голокосту в поезії "Фуга смерті" Пауля Целана; Чи врятує людину кохання? (за романом К. Гамсуна "Пан" );

Життєподібний сюжет і філософсько-символічний зміст повісті-притчі Е. Хемінгуея "Старий і море"; Особливість творчої манери Е. Хемінгуея; "Війна руйнує наші душі" (Е. Хемінгуей); Коли повернеться ангел? (за новелою Г. Маркеса "Стариган з крилами"); Сутність протистояння Пелегріна і Барона (За п'єсою М. Фріша "Санта-Крус") ; Проблема цінності життя у конформістському суспільстві (За п'єсою Ф. Дюрренматта "Гостина старої дами"); Сенс центральної метафори у п'єсі Е. Йонеско "Носороги"; "Театр абсурду" Ежена Йонеско; Гра з читачем у романі У. Еко "Ім'я троянди"; Діалог автора і читача у постмодерністському романі У. Еко "Ім'я троянди";

Особливості матеріалізації Овідієвих метаморфоз у романі К. Рансмайра "Останній світ"; Проблема влади митця над натовпом у романі П. Зюскінда "Запахи"; Мотиви перестороги у творах визначних письменників XX століття; Антивоєнний пафос у творчості визначних письменників XX століття; Своєрідність сатири XX століття; Єднання життя і мистецтва в епоху постмодернізму.

12-15 р. 16-18 р.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.
Поділитися

Працює на АБІС Коха